Botoks

Botoks

• Ülkemizdeki sağlık bakanlığı onaylı botulinum toksin içeren ilaçlar: BOTOX®, DYSPORT® ve NABOTA®’dır.
  • Botoks bir yılan zehiri değildir; bakterinden üretilmiş doğal, protein esaslı bir ilaçtır.
  • Botoks’u yüz anatomisini iyi bilen, mutlaka yeterli eğitim almış uzman hekimler tarafından gerçekleştirilmelidir.
  • Botoks ülkemizde ve dünyada 70 ‘den fazla ülkede onaylı 2000’in üzerinde çalışma yapılmış güvenilir bir bir ilaçtır.
  • Botoks sadece estetik amaçlı yapılmaz; diş sıkma, aşırı terleme, migren ve spastik kas hastalıkları tedavisi için de yapılır.
  • Botoks yüzde ifade kaybına, yapay bir görünüme neden olmaz; bilakis daha aydınlık bakışlara sahip olursunuz.
  • Botoks’un etkisi kişiden kişiye değişmekle birlikte 4-6 ay kadar sürmektedir.
  • Uzman ve doğru ellerde yapıldığı sürece, doktor kontrolünde hayat boyu botoks yapılabilir.
BOTOKS nedir?

Botulinum toksin, Clostridium botulinum bakterisinin ürettiği bir nörotoksinin ticari olarak üretilmiş bir formudur. Bu toksin, sinir uçlarının kaslara sinyal göndermesini engelleyerek, kasların geçici olarak gevşemesine neden olur. Bu özelliği nedeniyle, botulinum toksini, tıbbi tedavilerde, estetik uygulamalarda ve diğer birçok alanda kullanılır.

Botulinum toksininin en yaygın kullanımı, kırışıklıkların tedavisinde kullanılan botulinum toksin enjeksiyonlarıdır. Bu enjeksiyonlar, yüzdeki belirli kasları geçici olarak gevşeterek kırışıklıkların görünümünü azaltır. Botulinum toksini ayrıca migren baş ağrılarını, aşırı terlemeyi, bazı kas hastalıklarını ve diğer bazı sağlık sorunlarını tedavi etmek için de kullanılır.

BOTOKS işlemi ne amaçla uygulanır?
  • Kırışıklık tedavisi
  • Yüz şekillendirme
  • Diş sıkma tedavisi
  • Diş eti gülümsemesi tedavisi
  • Aşırı terleme tedavisi
  • Migren tedavisi
  • Spastik kas hastalıklarının tedavisi
BOTOKS işlemi nasıl yapılır?

Botulinum toksini, birçok tıbbi ve kozmetik amaç için kullanılan bir enjekte edilebilir madde olarak kullanılır. Botulinum toksin uygulaması genellikle doktorlar veya yetkili sağlık profesyonelleri tarafından yapılır ve aşağıdaki adımları içerir:

1. Öncelikle, uygulama yapılacak bölge alkol veya antiseptik bir solüsyon ile temizlenir.
  2. Sonra, botulinum toksini enjeksiyonu için uygun yerleri belirlenir.
  3. Botulinum toksini, ince bir enjektör veya iğne ile kasların içine enjekte edilir. Enjeksiyon, genellikle acısızdır, ancak bazı kişilerde hafif bir ağrı hissi olabilir.
  4. Botulinum toksinin etkisi, genellikle birkaç gün içinde başlar ve yaklaşık 3-4 ay sürer.
BOTOKS işlemi hangi bölgelere yapılır?

Yüzdeki mimik ile ortaya çıkan dinamik çizgilerin giderilmesi için üst yüz mimik kaslarına, migren tedavisi için kafa ve boyundaki 7 bölgeye 31 enjeksiyon noktasına, distoni tedavisinde baş, boyun ve sırttaki sertleşen kas noktalarına, aşırı terleme tedavisi için avuç içi, kol altı ve ayak tabanına uygulanır.

Botoks enjeksiyonu ile kaşların kuyruk kısmından kaldırılması, şaşkın yüz görünümüne yol açan kaş orta kısmındaki yüksekliğin indirilmesi sağlanabilir.

Gülüşle birlikte belirgin üst diş etinin görülmesi gülerken estetik olmayan bir görünüme neden olmaktadır. Botoks enjeksiyonu ile bu durum rahatlıkla düzeltilebilir.

Masseter (çiğneme kası) Hipertrofisi: Diş sıkma (buruksizm) ile güçlenen masseter hası dolayısıyla yüzde kare görüntü oluşabilir. Masseter kasına botoks uygulaması ile yüz ovali belirginleştirilir, daha ince ve feminen bir görünüm elde edilir.

BOTOKS işlemi ne zaman yapılır?

Zaman sınırı olmadan her mevsim uygulanabilir.

BOTOKS işlemi kimlere yapılır?
  • 18 yaşından büyük, ihtiyacı ve talebi olan, estetik amaçlarla yüzdeki kırışıklıkların tedavisinde herkese uygulanabilir. Ayrıca;
  • Kronik migren hastalığı olanlara
  • Göz tikleri olanlara
  • Kas spazmları olanlara
  • Hiperhidrozis (aşırı terleme) şikâyeti olanlara
  • Diş sıkma hastalığı olanlara
BOTOKS işlemi sonrası nelere dikkat edilmelidir?

İşlemden hemen sonra gündelik hayata rahatlık ile devam edilebilir. Ancak uzun süre eğilme gerektiren hareketlerden ve yüz kaslarını çalıştırmaktan uzak durulmalıdır.

Ayrıca Botoks enjeksiyonundan sonra yaklaşık dört saat kadar baş yüksekte tutulmalı, öne doğru eğilmekten sakınılmalı ve uzanılmamalıdır.

Botoks enjeksiyonundan yaklaşık sekiz saat sonra ılık su ile ve yüze hasar yaratmayacak şekilde, yani kese ya da baskı uygulamadan duş alınabilir. Yüz yıkanırken soğuk su kullanmaya özen gösterilmelidir.